Nomenclatura e possibilità di utilizzo

Topics: User Forum
Oct 2, 2006 at 10:06 AM
Ciao,
sto utilizzando NSK come base per sviluppare una mia utility per uso personale in modo da applicare i patterns utilizzati in NSK e capirli al meglio.
Non riesco a capire per cosa sta il postfisso DTO utilizzato in "CustomerOperationDto" e soprattutto lo scopo di questa classe utilizzata solo dallo strato di presentazione (CustomerPresenter).
Nel caso il mio programmino (un'agenda per la manutenzione del mio acquario) diventasse decente, posso renderlo pubblico su SourceForge o simili anche se è presente del Vs. codice/architettura?
Anche se non conta molto, sono d'accordo con raffaeler sul rendere NSK un'applicazione dal taglio pratico/reale e non semplicemente accademica. Effettivamente rendere le entities serializzabili aprirebbe le porte all'uso di remoting e accrescerebbe lo spunto/interesse didattico.

Ciao e Grazie.
Ottimo lavoro.
Coordinator
Oct 2, 2006 at 10:29 PM
Hi Fabio, sorry for answering you in english, but it is our intention to have this project discussed in a broader, international way. Since NSK is published under the Common Public Licence, you can use the source code as you want, provided you cite the original authors.
As for your final thought, we are strongly committed to making NSK a "real world" project, designed following proven patterns and satisfying both functional and non-functional requisites (such as storage and display independence). Should you ever have doubts or advices, don't hesitate to tell us by means of these forums: we'll be glad to hear from you :-)
Oct 17, 2006 at 7:26 AM
Hi Fabio,
Dto suffix stands for "Data Transfer Object"
http://www.martinfowler.com/eaaCatalog/dataTransferObject.html
which basically is an object that aggregates informations coming from various sources in order to minimize method calls.
Its role in CustomerPresenter is to move informations to/from various Views, in specific case it moves informations from the Customers view to Customer view, it is cached and exposed by NavigationService's Argument property.

HTH
Corrado